czwartek, 13 lipca 2017

„Jeszcze raz” Agaty Przybyłek


Gdy tylko dowiedziałam się, że autorka zamierza kontynuować historię Alana i Katarzyny z Bez ciebie wiedziałam, że muszę tę książkę przeczytać. Poprzednia część skradła moje serce, rozwaliła mnie emocjonalnie i sprawiła, że myślałam o tej książce długo po skończeniu lektury. Czym tym razem zaskoczyła mnie Agata Przybyłek? 

Autorka, pomimo tego, że kontynuuje poprzednią część, tym razem skupia się na postaci Agaty - byłej dziewczyny Alana. Kobieta nie potrafi pozbierać się po rozstaniu z miłością swojego życia. Bez zastanowienia postanawia rzucić wszystko, przyjechać do Toronto i odzyskać ukochanego. Nie jest jednak świadoma tego, że będzie to znacznie trudne niż się spodziewała. Alan nie tylko ma problemy na głowie, ale także miejsce w jego sercu zajmuje już ktoś inny. Czy Agacie uda się zmierzyć z własną niełatwą przeszłością i odzyskać Alana? 


Agata Przybyłek po raz kolejny mnie nie zawiodła. Sprawiła, że w moje ręce trafiła wzruszająca i rozrywająca serce powieść, po której nie mogłam się pozbierać. Autorka zaserwowała taką dawkę emocji, że to aż boli. Po takiej książce naprawdę trudno jest wrócić do szarej rzeczywistości i żyć normalnie. Należy odpocząć i przeczytać coś bardzo lekkiego, niezobowiązującego, z niewielką dawką emocji. 

Niewątpliwie największym atutem książki jest kreacja bohaterów, do której autorka dołożyła aspekty psychologiczne. Alan to mężczyzna z problemami. Autorka w wyśmienity sposób przedstawiła jego huśtawki emocjonalne, niezdecydowanie oraz wszelkie troski dnia codziennego. Agata natomiast to silna i pewna siebie kobieta, która dąży po trupach do celu. Jak czegoś chce to z pewnością będzie to miała, niezależnie od konsekwencji oraz od tego ile osób po drodze skrzywdzi. 

Akcja powieści opiera się dwóch płaszczyznach. Jedna z nich to teraźniejszość, w której Agata chce odzyskać Alana a druga to przeszłość głównej bohaterki, z której dogłębnie dowiadujemy się dlaczego kobieta jest taka jaka jest, dlaczego podejmuje takie, a nie inne decyzje. Agata miała bardzo trudne i krzywdzące dzieciństwo, co zdecydowanie odbija się w teraźniejszości na jej zachowaniu i obsesji. 

Jestem pod wrażeniem tego, jak autorka prostym i lekkim językiem jest w stanie podjąć tak trudny temat, jaki dominuje w książce. Dla mnie jest to mistrzostwo! Biorąc pod uwagę zachwycający styl pisania autorki, przekazane emocje, które czuć już po otwarciu książki a także genialną kreację bohaterów i pomysł na fabułę uważam, że jest to najlepsza książka autorki! Bez dwóch zdań! 

Podsumowując, „Jeszcze raz” to poruszająca książka o tym, jak cienka jest granica między obsesją a miłością. I jak łatwą ją przekroczyć. Jest to subtelna i chwytająca za serce powieść, obok której nie można przejść obojętnie i koniecznie trzeba przeczytać. Z całego serca polecam! 


                                                Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję autorce! 

Inne książki tej autorki zrecenzowane przeze mnie:


8 komentarzy:

  1. Póki co mam dość sporo książek z gatunku literatury obyczajowej do przeczytania, ale pomimo tego zostałam przez Ciebie zachęcona do przeczytania tej pozycji z tego względu, że intryguje mnie granica między miłością a obsesją o której wspomniałaś. Warto zapisać sobie jej tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie muszę się zapoznać z twórczością tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama okładka mnie zachęca :) Na pewno po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam jeszcze twórczości autorki, a widzę, że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z przyjemnością zapoznam się z twórczością tej autorki, więc muszę rozejrzeć się w bibliotece za pierwszym tomem. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam juz te część na półce i muszę w konkursie ogarnąć, żeby przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  7. nie czytałam jeszcze żadnej książki Autorki.. :( Musze to zmienić!

    http://nie-oceniam-po-okladkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, drogi Czytelniku, to zostaw po sobie jakiś ślad - najlepiej w postaci komentarza. Dodaj link do swojego bloga, ułatwisz mi odwiedziny :)