wtorek, 15 sierpnia 2017

Temat w 5 smakach, czyli 5 ulubionych książkowych serii


Witajcie! 
Dawno nie było na blogu żadnego postu z tego cyklu, dlatego postanowiłam przygotować dla Was zestawienie 5 serii książkowych, które niezwykle cenie i z niecierpliwością wyczekuję premiery kolejnych części. Zapraszam 😊

Seria z Joanną Chyłką Remigiusza Mroza 


Pokochałam tę serię już od pierwszego tomu! Urzekł mnie styl pisania autora, intrygujące zagadki, a przede wszystkim wspaniali bohaterowie, którzy są wyraziści i specyficzni! Joanna Chyłka stała się moją idolką! Już (a raczej dopiero) 27 września na półki księgarń trafi szósta część tego cyklu pt. „Oskarżenie”. Nie mogę się doczekać. 

Recenzje książek pochodzących z tego cyklu znajdziecie TUTAJ


Cykl o Lipowie Katarzyny Puzyńskiej



Przeczytała dopiero dwie pierwsze części tego cyklu, ale już wiem, że na mojej półce koniecznie muszą się znaleźć pozostałe książki. Jestem zachwycona warsztatem literackim autorki, ale przede wszystkim tym, w jak nienachalny sposób potrafi połączyć znakomity kryminał ze wspaniałą powieścią obyczajową. Cykl jak na razie składa się z ośmiu pozycji, a najnowsza część miała swą premierę 13 czerwca. 

Recenzje książek pochodzących z tego cyklu znajdziecie TUTAJ

                                                                                       

Cykl Takie rzeczy tylko z mężem Agaty Przybyłek


Z całego serca kocham wszystkie książki tej autorki, ale skoro ma być 5 ulubionych serii to zdecydowałam się właśnie na ten cykl. Główna bohaterka to szalona Zuzanna, która chce pomóc wszystkim wokół a przede wszystkim uratować swoje małżeństwo. To dzięki niej podczas lektury wręcz płakałam ze śmiechu. Pomimo dość humorystycznego wydźwięku, cykl ten niesie również ze sobą życiowe mądrości, a przede wszystkim daje do myślenia. Już 30 sierpnia nowa część cyklu pt. „Małżeństwo z odzysku” trafi na półki księgarń. 

Recenzje książek pochodzących z tego cyklu znajdziecie TUTAJ

                                                         
Saga Miłość, namiętność, pożądanie Danki Braun


Ta seria to moim zdaniem coś wspaniałego! Uwielbiam ją już od kilku lat. Jest to cykl o rodzinie Orłowskich, z którymi, muszę przyznać, już bardzo się zżyłam i nie wyobrażam sobie momentu, kiedy nie będę mogła już się z nimi spotkać na kartkach powieści. Dwie pierwsze części (o ile dobrze pamiętam) zawierają dość dużo scen erotycznych, natomiast następne skupiają się już na innych rzeczach. Cykl ten składa się z 5 części. 

Recenzje książek pochodzących z tego cyklu znajdziecie TUTAJ

                                                                                      
Cykl Rizzoli/Isles Tess Gerritsen


To najdłuższy cykl w moim zestawieniu. Składa się z jedenastu książek, a dwunasta - „Sekret, którego nie zdradzę” będzie miała swą polską premierę 25 października. Jest to cykl o detektyw Rizzoli i lekarce sądowej dr Isles. Uwielbiam zagadki wymyślone przez autorkę, uwielbiam dreszczyk emocji i strachu, kiedy czytałam o miejscach pełnych krwi lub o kostnicy, w której dokonywana jest sekcja zwłok. Szczerze mówiąc ja nie lubię się bać, wręcz nienawidzę, ale serię tę uwielbiam! 

Recenzje książek pochodzących z tego cyklu znajdziecie TUTAJ

                                                            

To już wszystkie serie, o których chciałam Wam opowiedzieć. Oczywiście uwielbiam jeszcze inne cykle, np. zabawne książki Małgorzaty Falkowskiej, czy wzruszającego „Promyczka” (czytałam dopiero pierwszą część, ale myślę, że dalsze książki również skradną moje serce), ale niestety - musiałam wybrać tylko 5. 

A jak jest u Was? Jakie są Wasze ulubione książkowe cykle? Podobał Was się któryś z powyższych? 



20 komentarzy:

  1. Czytałam "Motylka" Puzyńskiej - świetna książka! Mam dwa inne tomy tej serii (Utopce, Dom Czwarty), ale kupiłam je po promocji gdzieś tam, kiedyś tam i nie chcę ich czytać nie po kolei :) "Kasacja" stoi na półce i czeka na przeczytanie :) Uwielbiam "Igrzyska Śmierci", serię o Sookie Stackhouse (na podstawie której powstał serial HBO "Czysta Krew"). Aktualnie czytam serię "Niezwyciężona" Marie Rutkoski i jest świetna :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    toukie/http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę w końcu zabrać się za twórczość Puzyńskiej oraz Gerritsen. Mam też ogromną ochotę na sagę Danki Braun oraz serię Przybyłek. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No nieźle, nie czytałam żadnej z powyższych serii. Chociaż zbieram się, żeby przeczytać z Joanną Chyłką :D Ulubiona seria u mnie to chyba Harry Potter i Lux ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że dużo przede mną, gdyż nie przeczytałam żadnej z tych serii. Ja uwielbiam serię Stacja Jagodno Karoliny Wilczyńskiej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ogólnie nie przepadam za wielotomowymi powieściami, i niestety żadnej z ksiazek z Twojej piątki nie czytałam i w sumie nawet mnie nie zachęciły. Ale mam na swojej półce całą serię Promyczka i jestem bardzo jego ciekawa, gdyz jeszcze nie zdazylam przeczytac 1 częsci. Ale cala seria jest przepieknie wydana, ahh ksiazki cud <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie:)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam książek z tych serii, ale mam je w planie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mroza wlasnie czytam, calego prawie Forsta mi sie udalo za to. Reszty albo nei znma labo koajrze. Natomiast Tess mi jest goraco polecana! Dlatego sie doczekacn ie moge az je chapne gdzies. Pozdrawiam i zapraszma :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Żadnej z nich nie czytałam, ale ciekawi mnie "Takie rzeczy tylko z mężem".

    OdpowiedzUsuń
  9. Harry Potter - J.K. Rowling; Gra o tron - George R.R. Martin; Cykl - Patrick Kenzie i Angela Gennaro - Dennis Lehane.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak dla mnie Chyłka nie ma sobie równych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. I chyba żadna seria jest nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  12. Z czalego serca jestem oddana Chyłce, jak dla mnie jedna z lepszych polskich serii. Zaczęłam także czytać powieści Tess Gerritsen i muszę powiedziec, że żałuję, że tak późno odkryłam tą autorkę. Inne serie chyba nie są dla mnie.

    Pozdrawiam,
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam, ale spodobało mi się 'Takie rzeczy tylko z mężem'. Mam nadzieję sięgnąć po tę serię.
    Pozdrawiam,
    Justforthedream11.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ohhh ja uwielbiam "Sagę o Wiedźminie", "Kwiat Paproci", "Wiktorię Biankowską" i wiele innych :)

    Przymierzam się też do Mroza i Tess :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja polecam seria Jagodno - cykl powieści Karoliny Wilczyńskiej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tess to klasa sama w sobie, to jedna z niewielu autorek, której ksiażki mogę czytać w ciemno. Świetny wybór :D
    Pozdrawiam ciepło! :)
    Kasia z niekulturalnie.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Również uwielbiam serię z Joanną Chyłką i Zordonem w roli głównej. U mnie własnie pojawiła się recenzja "Zaginięcia". Zaobserwowałam i zostaje tu na dłużej. Masz ciekawy blog. Zapraszam także do siebie na www.book-and-lifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Seria Danki Braun - uwielbiam. Ostatnio miałam okazję pisać rekomendację na okładkę jednej z jej części (najnowszej). Zgadzam się także z wyborem serii pani Puzyńskiej, dla mniej będącą autorką numer 1 polskiego kryminału.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wstyd się przyznać, ale nie przeczytałam jeszcze żadnej z tych serii, ale na Puzyńską i Mroza mam od dłuższego czasu ochotę! :)
    Pozdrawiam! włóczykijka z imponderabiliów literackich

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię serie o Lipowie, nawet bardzo. ;)
    A co do Tess Gerritsen, lubię jej świeższe książki. ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, drogi Czytelniku, to zostaw po sobie jakiś ślad - najlepiej w postaci komentarza. Dodaj link do swojego bloga, ułatwisz mi odwiedziny :)