wtorek, 23 maja 2017

„Milcząca siostra” Diane Chamberlain


Diane Chamberlain to autorka, która w swoich książkach, za każdym razem porusza bardzo trudne, kontrowersyjne tematy, związane z życiem rodzinnym. Nie inaczej jest tym razem.  „Milcząca siostra” to wielowymiarowa opowieść o siostrach i mrocznych tajemnicach. 

Riley MacPherson jest młodą panią psycholog, której dawno temu zmarła matka, a niedawno ojciec. Przyjeżdża do rodzinnego domu, aby uporządkować sprawy spadkowe. Riley przez całe życie sądziła, że jej strarsza siostra Lisa mając siedemnaście lat, popełniła samobójstwo z powodu ciężkiej depresji. Teraz, ponad dwadzieścia lat później, kobieta odnajduje dowody, że to nieprawda. Lisa żyje, ale przybrała nową tożsamość. Pozostaje jednak pytanie - dlaczego przed laty postanowiła uciec z domu i jakiś tajemnic strzeże do dziś? Riley poszukując prawdy musi zdecydować, co przeszłość oznacza dla jej obecnego życia... 


Po raz kolejny Diane Chamberlain oczarowała mnie swoją książką. Historia, którą przedstawia jest naprawdę ciekawa, intrygująca i dająca do myślenia. Czytając powieści tej autorki, za każdym razem zadaję sobie pytanie Co ja bym zrobiła na miejscu. I muszę się przyznać, że nigdy nie znam odpowiedzi na to pytanie. Autorka w swoich książkach stawia bohaterów w tak trudnych sytuacjach, że podjęcie jakiejkolwiek decyzji wymaga od bohatera sporego zastanowienia. 

W książce możemy wyróżnić dwie płaszczyzny. Pierwsza to życie Riley i jej zmagania z poznaniem prawdy o siostrze. Druga to nowe życie Lisy oraz jej przeszłość. W pewnym momencie książki te dwie płaszczyzny się spotykają i życie bohaterów zostaje wywrócone do góry nogami. 

Jak każda książka Diane Chamberlain również i ta jest napisana lekkim i przyjemnym językiem. Po prostu uwielbiam pióro tej autorki. Jej książki czyta się bardzo szybko. Fabuła jest tak wciągająca, że nawet nie zauważam ilości przeczytanym stron. 

Podsumowując, „Milcząca siostra” to bardzo dobra powieść o tajemnicach, kłamstwach i dążeniu do prawdy. To intrygująca książka, napisana lekkim i przyjemnym językiem. Polecam! 


Recenzja została napisana w ramach współpracy z portalem:





Inne książki tej autorki zrecenzowane przeze mnie: 



12 komentarzy:

  1. Uwielbiam książki tej autorki, przeczytałam praktycznie wszystkie i uważam, że podobnie jak Jodi Picoult, bardzo dobrze czuje się w tematyce, którą opisuje. Książki godne polecenia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czytałam jeszcze "W cieniu" a także "Prawa matki" i "Tajemnicy Noelle". Niestety tych dwóch nigdzie nie można kupić :/ A książki Jodi Picoult również czekają na półce :)

      Usuń
  2. O książkach autorki czytałam same pozytywne opinie, więc na pewno się skuszę, choć nie wiem czy akurat od tej zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam dopiero dwie książki autorki, ale na pewno będę sięgać po kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytam niedawno, świetna powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam twórczość tej autorki. Ten tytuł jeszcze przede mną, ale mam nadzieję, że poznam go jak najszybciej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam jakiegoś pecha z ta autorką, co wypożyczę i przeczytam, trafiam na słabe lektury. Yh, chyba już nie dam autorce trzeciej szansy. ;/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dawno nic jej nie czytałam, a bardzo lubię pióro autorki. Chyba czas to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zauważyłem, że troszkę często piszesz "książka" :D Co do samej lektury i autorki - jeszcze o nich nie słyszałem, ale nie mam zamiaru sięgać po twórczość Diane (?) pewnie źle odmieniłem :D

    Hubert z bloga Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, często pojawiają się recenzje książek Chamberlain :) Na szczęście przeczytałam już wszystkie jej książki, które miałam na półce, więc chwila odpoczynku od jej twórczości :)

      Usuń
  9. Słyszałam wiele dobrego o autorce i bardzo ciekawi mnie jej styl, z przyjemnością sięgnę po ten tytuł.

    Pozdrawiam
    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi bardzo intrygująco. Nie czytałam jeszcze książki o podobnej tematyce, więc z chęcią bym się w nią zagłębiła ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, drogi Czytelniku, to zostaw po sobie jakiś ślad - najlepiej w postaci komentarza. Dodaj link do swojego bloga, ułatwisz mi odwiedziny :)