poniedziałek, 11 grudnia 2017

„Oskarżenie” Remigiusz Mroza

Poprzednia część cyklu o Joannie Chyłce totalnie wbiła mnie w fotel i sprawiła, że nie mogłam się doczekać, aż w końcu „Oskarżenie” trafi w moje ręce. I w końcu trafiło! Jakie natomiast są moje wrażenia? 

Cztery lata temu Warszawę opanowała seria brutalnych morderstw. Wszystko jednak zostało już pozamykane - sprawca został ujęty, skazany i na dobre osadzony w więzieniu, gdyż dowody przedstawione w sądzie nie budziły najmniejszych wątpliwości. Jednak pewnego dnia Joanna Chyłka dostaje list od żony skazanego, która twierdzi, że znalazła dowody na niewinność męża. Początkowo prawniczka uważa, że nie jest to sprawa warta uwagi, jednak po pewnym czasie, gdy żona skazane ginie, a materiał DNA jednej z ofiar zostaje odnaleziony w innym miejscu przestępstwa, Chyłka zmienia zdanie i postanawia zająć się tą sprawą. Dodatkowo, wszystko wydaje się w jakiś sposób związane z Kordianem Oryńskim... 


Myślę, że na temat tej książki nie ma co się rozpisywać. Zrobiłam to w poprzednich recenzjach tego cyklu. Muszę jednak podkreślić, że autor zdecydowanie utrzymuje poziom poprzednich książek. Wspaniały klimat książki, wartka akcja, która nie pozwala odłożyć książki na później, a także wspaniali bohaterowie sprawiają, że czytanie tej książki to czysta przyjemność. Jedyną rzeczą, do której mogę się doczepić to jest zagadka, którą przedstawia nam Mróz. Dla mnie była ona zbyt skomplikowana i czasami zwyczajnie się gubiłam. Wydaje mi się, że jest to typ książki, przy której trzeba być na maksa skupionym. Ponadto Mróz nie byłby sobą gdyby nie skończył kolejnego tomu o Chyłce z przytupem. Zdecydowanie nie mogę się doczekać, kiedy w końcu dowiem się co u Joanny i Kordiana! 

Podsumowując, „Oskarżenie” to kolejny, wspaniały tom o Joannie Chyłce, z wartką i ciekawą akcją, aczkolwiek z trochę zbyt skomplikowaną zagadką. Z niecierpliwością czekam na kolejny tom! Zdecydowanie polecam! 


Inne książki z tego cyklu zrecenzowane przeze mnie:

Tetralogia z komisarzem Forstem:

Pozostałe: 

7 komentarzy:

  1. Mam tę książkę na swojej półce, czeka na swoją kolej. Jestem jej coraz bardziej ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dawno miałam zabrać się za tą serię, ale non stop brak czasu i inne książki. Trzeba to zmienić. ;)

    Buziaki. :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Nieustannie trafiam na zachwyty dotyczące tej serii, a nadal nie mam ochoty. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie dotarłam do jego książek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam całą serię i również nie mogę się doczekać siódmego tomu :D Ale szczerze, to boję się co będzie w kolejnej części :/ Mam nadzieję, że tym razem autor zaskoczy nas czymś pozytywnym a nie negatywnym... Jak na razie Chyłka i Oryński mają ciągle pod górkę. Tak bardzo żal mi głównych bohaterów. Czy w końcu im się ułoży? Liczę na to, bo kocham tę dwójkę :D
    Buziaki! :* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z tym autorem, ale z pewnością to niedługo nadrobię.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe ile tych tomów powstanie i jakie jeszcze ciężary autor zrzuci na barki bohaterów. :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, drogi Czytelniku, to zostaw po sobie jakiś ślad - najlepiej w postaci komentarza. Dodaj link do swojego bloga, ułatwisz mi odwiedziny :)