czwartek, 23 listopada 2017

„Bądź przy mnie zawsze” Agaty Przybyłek



Jeśli śledzicie mojego bloga nie bieżąco na pewno wiecie, że uwielbiam książki Agaty Przybyłek, bez względy na to czy to komedia w stylu Takie rzeczy tylko z mężem czy też wzruszająca powieść jak Bez Ciebie. Tym razem autorka serwuje nam zupełnie inną powieść. Z innym przesłaniem, z innymi emocjami i zdecydowanie w innym klimacie. 

Laura dopiero co obroniła tytuł magistra z psychologii. Na dość nieudanej imprezie z przyjaciółkami poznaje Alka. Chłopak mieszka na wsi i prowadzi gospodarstwo rolne, które odziedziczył po rodzicach. Pomimo tego że Laura i Alek pochodzą z zupełnie dwóch różnych światów, bardzo szybko nawiązuje się między nimi nić porozumienia, a nawet głębsze uczucie. Ona jest zdolną i ambitną, świeżo upieczoną panią psycholog, z perspektywą prestiżowego doktoratu zagranicą. On jest mężczyzną prostym, sentymentalnym o ogromnym sercu. Nie ma zamiaru opuszczać rodzinnego majątku. Czy taki związek ma szansę bytu, a tym bardziej przetrwania? 
W książce pojawia się także postać Róży - uroczej starszej pani, która po latach emigracji wraca do ojczyzny. Nie mając innej możliwości zakwaterowania, zatrzymuje się u nieznajomej rodziny. Pomimo tego, że Róża i właścicielka nie potrafią dojść do porozumienia, wielką sympatię starszej kobiety zdobywa nastoletni syn gospodyni. Zamiłowanie chłopca do literatury oraz rodząca się między nimi nic porozumienia sprawia, że staruszka postanawia opowiedzieć mu historię sprzed lat, której jeszcze nikomu nie opowiadała. To opowieść o stracie, bólu i cierpieniu, a także o sile miłości, która potrafi przezwyciężyć wszystko. 


„Bądź przy mnie zawsze” to książka, która bezapelacyjnie skradła moje serce. Po prostu się w niej zakochałam! Jest to powieść pełna uroku i ponadczasowych mądrości. Ma w sobie niezwykła magię, która chwyta za serce. Dodatkowo jest to najbardziej klimatyczna, sielska i ciepła książka autorki. Agata Przybyłek za pomocą bardzo plastycznego języka, w barwy sposób przedstawia nam życie na wsi, krajobrazy i różnego rodzaju legendy, które są niezwykle ciekawe. 

Książce „tego czegoś” dodaje wątek Róży i jej opowieści z czasów drugiej wojny światowej. Historia staruszki jest tak piękna, tak wzruszająca i emocjonująca, że nie raz miałam łzy w oczach. Dodatkowo od tej książki naprawdę trudno się oderwać. To taki typ powieści, od której chcemy, aby się nigdy nie kończyła. Cały czas możemy przebywać w tym sielskim klimacie, przepełnionym pięknymi zachodami słońca, zapierającymi dech w piersiach krajobrazami i zapachem żniw. Dzięki „Bądź przy mnie zawsze” Agata Przybyłek przedłużyła mi lato, które tak bardzo uwielbiam na wsi. 

„Bądź przy mnie zawsze” to książka o prawdziwej miłości, która przetrwa wszystko. To również powieść o stracie, bólu, tęsknocie, o trudnych życiowych wyborach, a także o tym, że czasem, żeby mówić „my”, nie wystarczy tylko się kochać. Już nie mogę doczekać się kolejnej książki z tego cyklu. 

Podsumowując, „Bądź przy mnie zawsze” to najbardziej ciepła, klimatyczna i sielska książka Agaty Przybyłek. Niezwykłego uroku i magii dodaje powieści wątek drugiej wojny światowej, który mnie oczarował i wzruszył do szpiku kości. Z całego serca polecam! 



                 Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję autorce oraz wydawnictwu: 





Inne książki tej autorki zrecenzowane przeze mnie:




7 komentarzy:

  1. Bardzo lubię emocjonujące książki, więc zapiszę sobie tytuł. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poluję od dłuższego czasu na książki autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za tego typu literaturą, ale powiem o książce mojej szwagierce - to są jej klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że uda mi się sięgnąć po tę książkę w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Raz się skusiłam i pożałowałam. Więc... nie, jak narazie nie mam ochoty na powieści Pani Przybyłek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam, że to dobra autorka, ale jeszcze nie miałam okazji się przekonać.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, drogi Czytelniku, to zostaw po sobie jakiś ślad - najlepiej w postaci komentarza. Dodaj link do swojego bloga, ułatwisz mi odwiedziny :)