niedziela, 15 lipca 2018

„Poszukiwany, poszukiwani” Małgorzaty Falkowskiej


„Poszukiwani, poszukiwany” to trzecia część cyklu Małgorzaty Falkowskiej o zwariowanych przyjaciółkach. Przy poprzednich książkach bawiłam się wspaniale, czy tym razem również tak było? Zapraszam dalej. 

Bohaterkami powieści są przyjaciółki, które mogliśmy bliżej poznać w poprzednich częściach, szczególnie Berkę z „Mąż potrzebny na już” oraz Zosię z „Gorzej być (nie) może”. Tym razem na pierwszy plan autorka wysuwa Jolę i Monikę, które pragną założyć rodzinę. Jednak czymże byłaby rodzina bez dziecka? Partnerki, po długich konsultacjach i burzach mózgu z przyjaciółkami, wymyślają szalone i dziwne pomysły, które pozwoliły by Joli i Monice spełnić marzenie o dziecku. Jak można się domyślić pomysły te kończą się fiaskiem. Jednak ciąża to nie wszystko, kiedy to na drodze pojawiają się nowe problemy, z którymi dziewczyny muszą się uporać. Jak poradzą sobie przyjaciółki w tych trudnych chwilach? Czy ich starania wystarczą, aby mieć szczęśliwą rodzinę? 

~*~

Jak ja uwielbiam humor Małgorzaty Falkowskiej! Jej książki sprawiają, że mój dzień od razu staje się lepszy. Przezabawne dialogi, komiczne i trochę nierealistyczne sytuacje sprawiają, że od tej komedii nie można się oderwać. I za każdym razem chce się więcej! Ponadto zauważalny jest ogromny postęp literacki autorki. Widać, że w porównaniu z pierwszą częścią w znacznym stopniu poprawiła ona swój warsztat pod względem technicznym i językowym. Więc uwaga, Falkowska rozwija skrzydła! 

Nadal jestem pod wrażeniem kreacji bohaterów. Zachwycałam się już tym w pierwszej części. Autorka wprowadza wielu bohaterów do fabuły, ale kreuje ich w taki sposób, że każdy z nich jest inny. Nie ma w książce dwóch takich samych osób, dwóch takich samych charakterów. Każdy z nich jest inny, ma swoje dziwadła i zwyczaje. Należą się za to autorce ogromne brawa! 

Podsumowując, „Poszukiwani, poszukiwany” to genialna komedia, która w mig poprawi Wam humor. To, co wymyślają te zwariowane kobiety sprawi, że nie raz, tak jak ja, wybuchniecie śmiechem. Czytając tę książkę nie da się nie śmiać. Z całego serca polecam! 



Inne książki tej autorki zrecenzowane przeze mnie:



Za możliwość przeczytania egzemplarza recenzenckiego serdecznie dziękuję wydawnictwu:
http://www.videograf.pl/index.php

1 komentarz:

Jeśli już tu jesteś, drogi Czytelniku, to zostaw po sobie jakiś ślad - najlepiej w postaci komentarza. Dodaj link do swojego bloga, ułatwisz mi odwiedziny :)