niedziela, 9 grudnia 2018

„W ułamku sekundy” Alex Kava

„W ułamku sekundy” to druga część cyklu o Maggie O'Dell - agentce specjalnej FBI, która znowu musi zmierzyć się z niewyobrażalnie okrutnym mordercą jakim jest Albert Stucky. Został on nazwany Kolekcjonerem. Po tym jak udało mu się uciec z więzienia znowu bawi się z agentką w kotka i myszkę. Maggie wznawia polowanie na psychopatę, jednak to nie jest takie proste, kiedy on za każdym razem jest od niej o krok szybszy. 


~*~

„W ułamku sekundy” to moje pierwsze spotkanie z Alex Kava. Nawet nie zdawałam sobie sprawy z tego, że porywam się na drugą część cyklu, a pierwszej nie czytałam. Z jednak ani przez chwilę nie odbierało mi to przyjemności z lektury. Druga część ma z pierwszą naprawdę mało wspólnego. A jeśli coś jest niewiadome to autorka w bardzo subtelny sposób nam to wyjawia. Naprawdę nie czułam, że nie czytałam pierwszej części. Moim zdaniem jest to ogromny plus tej książki. Ponadto na ogromne brawa zasługuje również pomysł na fabułę i zagadkę. Jest ona bardzo oryginalna i nieszablonowa, a przede wszystkim do bólu przerażająca. Te wszystkie opisy miejsca zbrodni naprawdę potrafią przyprawić o dreszcze, a nawet o mdłości. Ta książka to nie jest lekki kryminał, który skupia się tylko na odnalezieniu przestępcy. To kryminał ciężki, przerażający i krwawy. 

Po przeczytaniu jednej pozycji Alex Kava muszę przyznać, że książka ta bardzo, ale to bardzo przypominała mi twórczość Tess Gerritsen. I to nie tylko pod względem oryginalnego pomysłu na fabułę, ale także klimatu jaki tworzy w swoich kryminałach - przeraźliwego i okrutnego. 

Pomimo wielu zalet mnie te kryminał nie potrafił wciągnąć. I myślę, że to jest jego wina, po prostu czytałam go w nieodpowiednim czasie. Myślę, że muszę sięgnąć jeszcze po jakąś pozycję Alex Kava, aby przekonać się, czy oby na pewno tak jest.

Podsumowując, „W ułamku sekundy” to bardzo dobry, krwawy kryminał, który ma swój klimat. Jeśli jesteście fanami ciężkich i trudnych thrillerów to myślę, że książka ta przypadnie Wam do gustu. 





Za możliwość przeczytania egzemplarza recenzenckiego serdecznie dziękuję wydawnictwu: 

http://www.harpercollins.pl/





1 komentarz:

  1. Cała seria tej autorki to naprawdę mocny, wciągający cykl, po który warto sięgnąć - szczególnie, jeśli lubi się ciężkie thrillery. Polecamy również pozostałe części, a z pewnością dasz się wciągnąć! :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, drogi Czytelniku, to zostaw po sobie jakiś ślad - najlepiej w postaci komentarza. Dodaj link do swojego bloga, ułatwisz mi odwiedziny :)