środa, 12 października 2016

„A miało być tak pięknie” A. Rook


Dzisiejszego wieczoru zapraszam Was na recenzję słodko - gorzkiej, do bólu prawdziwej książki. 

Anna to kobieta, której los nie uszczęśliwiał. Ma dość trudne życie, z łatwością popada w kłopoty. Jest zadłużona po uszy. Aby poprawić swoją sytuację, kobieta postanawia zostawić swoją ojczyznę i wyjeżdża do innego kraju. Ma nadzieję, że to właśnie na obczyźnie znajdzie pracę i od nowa zacznie swoje życie. Niestety rzeczywistość okazuje się inna, zdecydowanie gorsza. Anna, aby przeżyć, musi znajdować sobie różne zajęcia, często uwłaszczającej jej godności, i które czasami wydają się nielegalne. Jednak okazuje się, że może być jeszcze gorzej. Główna bohaterka popada w kryminalne kłopoty, które stają się naprawdę poważne i mogą zniszczyć jej życie.

~*~ 

Jak już wcześniej wspomniałam, „A miało być tak pięknie” to powieść słodko - gorzka. Sytuacje, w jakie wplątuje się Anna są zabawne, autorka przedstawiła je w bardzo dobry sposób. Z jednej strony bawią, bo Anna cały czas popada w tarapaty ale z drugiej smucą i zmuszają do refleksji. Pokazują, jak ciężko jest zacząć nowe życie na obczyźnie, jak trudno znaleźć porządnych ludzi, którzy pomogą i pracę. Książka jest napisana w bardzo dobry sposób. Głównej bohaterce cały czas towarzyszy pech przez co stale wpada z deszczu pod rynnę, dzięki czemu czytelnik nie nudzi się podczas lektury. Z niecierpliwością czekałam na kolejny kłopot Anny. Przez całą książkę zastanawiałam się, jak to się wszystko skończy. Wymyśliłam swoje zakończenie, jednak muszę przyznać, że autorka mnie zaskoczyła, bo takiego zakończenia się nie spodziewałam. To ogromny plus. 

Książka zdecydowanie nie jest książką lekką. Porusza trudne tematy. Mam na myśli wyjazd za granicę. Autorka pokazuje, że takie rozwiązanie nie zawsze jest dobre i nie rozwiązuje wszystkich problemów, w szczególności, kiedy nie mamy przy sobie kogoś bliskiego i jesteśmy zdani tylko na siebie. „A miało być tak pięknie” to książka również o przyjaźni i jej sile. Autorka pokazała, że taka relacja jest bardzo ważna, pozwala przetrwać trudne chwile.  


Podsumowując, „A miało być tak pięknie” to bardzo dobra książka o poszukiwaniu miejsca na ziemi, własnego szczęścia i o cudownej sile przyjaźni. To książka napisana w bardzo dobry sposób, trzymający w napięciu. Przy książce nie można się nudzić, gdyż główna bohaterka co chwila popada w kłopoty.


 
Za możliwość przeczytania egzemplarza recenzenckiego serdecznie dziękuję wydawnictwu:
Fanpage wydawnictwa: KLIK

9 komentarzy:

  1. Przyznam,że fabuła tej książki mnie zainteresowała. Będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi bardzo interesująco. Jestem bardzo ciekawa wszystkich zawirowań, na które natknęła się główna bohaterka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i jestem nią zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś czuję, że książka mogłaby mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się ciekawie, ale na razie sobie ją odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mam jak narazie czasu na kolejne powieści, ale... zapamiętam ją sobie bo zapowiada się nieźle. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o tej książce, ale chętnie ją przeczytam, ponieważ lubię jak książka trzyma w napięciu i jest napisana w dobry sposób ;)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Opis bardzo mnie zaciekawił jestem ciekawa co to za nielegalne zajęcia, zapisuję tytuł i w wolnym czasie na pewno przeczytam

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, drogi Czytelniku, to zostaw po sobie jakiś ślad - najlepiej w postaci komentarza. Dodaj link do swojego bloga, ułatwisz mi odwiedziny :)